dinsdag 12 maart 2019

Zaterdag 26 mei 2018, Powel River en Lund

We staan op en het is weer heerlijk weer. Eerst even rustig ontbijten en dan de wandelschoenen aan voor deze trail. Het is een wandeling door het naastgelegen bos langs de kust met overal informatie verstrekkende bordjes.
 En we gaan er bomen tegenkomen die op een heel bijzondere manier groeien.
Deze bijvoorbeeld,
Maar het kan nog veel gekker,
En dit was niet de enige hoor.


En wat te denken van dit exemplaar? Één boom maar het lijkt alsof hij een heleboel verschillende stammen heeft. Ook hier een bordje met toelichting bij.
Verder prachtige doorkijkjes,
En ook hier weer veel mos en varens, daar word ik altijd heel blij van hè.
 
En natuurlijk overal kabbelende watertjes,
 
 
 
Verder staan er heel veel werktuigen die vroeger gebruikt werden om het bos te onderhouden.
En allemaal met bijbehorende uitleg. Ik heb ze allemaal op de foto gezet maar ik laat ze hier maar niet allemaal zien. Maar eentje is wel leuk om een beetje een idee te krijgen.

Nou, vooruit nog eentje omdat hij zo leuk is.
En wat is dit dan? We zagen er verschillende; bomen die dienen als voeding voor andere bomen.

Ik moet even tussendoor iets van mijn hart. Ook omdat ik benieuwd ben of jullie er ook last van hebben. Sinds Blogger wat veranderingen heeft doorgevoerd duurt het echt eeuwen om foto's vanaf de externe schijf in mijn blog te krijgen. ik word er helemaal gestoord van; met dit stukje ben ik al anderhalf uur bezig, niet normaal toch? Ik zal straks nog eens kijken hoe het met de I-pad gaat.
Maar goed, dit even terzijde. Weer verder met deze bijzondere wandeling.
Wat dachten jullie hiervan?
Apart hè.
En dan nog een paar foto's van de indrukwekkende boomwortels die we zien.
 Soms compleet met zo'n schattig eekhoorntje.
Dit snuitertje was niet bang voor ons hoor, eerder nieuwsgierig.
En dan komen we aan de andere kant het bos weer uit en wat denk je?
Daar is een soort baai en daar hebben ze gewoon oude schepen neer gelegd als een soort barrière rif.
En wij maar dure pieren bouwen ;)




Na ons hier uitgebreid over verwonderd te hebben, Wim loopt zelfs het bijbehorende terrein nog even op,
lopen we langs een ander pad weer terug naar de campsite waar we even koffie drinken en wat eten om daarna  in de auto te stappen want we willen nog even naar Lund.
Dit is het het meest noordelijk gelegen vissersdorpje in dit deel van Canada waar je nog met de auto kan komen.
 
Ook weer zo'n vervelend plekje op deze aardbol om te moeten wonen 😏
 



En hier heb ik ook maar eens een foto van gemaakt. Ik vind dat zó leuk.
Kijk, ze wonen in een prachtig land en komen daar ook rond voor uit; op alle nummerborden staat deze tekst. Trots op hun land, heerlijk!
Ik weet zeker dat ik ook een foto gemaakt heb van een bord waarop staat dat deze weg het beginpunt is van de weg die loopt vanaf hier helemaal langs de kust naar het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika. Helaas ik kan de foto niet meer vinden. Jammer.
Net als de foto's die ik maakte van het visfestival in Lund. We vielen met onze neus in de boter want het was een bijzonder feestelijke boel daar in Lund tijdens het jaarlijkse visfestival met allemaal leuke kraampjes en natuurlijk heerlijke vis om te eten.
Helaas de foto's zijn foetsie.
Na deze gezellige middag terug naar de campsite in Powel River waar Wim via internet alvast een "whale watching tour by boat" boekt voor maandag de 28e mei vanuit Telegraph Cove op Vancouver Island.
's Avonds zitten we weer heerlijk bij ons vuurtje buiten aan het strand; je kan het slechter treffen hè. 
 
Morgen weer een mooie boottocht van Powel River naar Vancouver Island; 
ik heb er zin in!

3 opmerkingen:

Ineke zei

Prachtige wandelingen kun je daar doen, mooie bomen, bijzondere bomen en prachtige natuur. Jammer dat je de foto's niet meer kunt vinden van de visfestival. Zijn jullie ook nog in de bakkerij geweest in Lund? Heerlijke broodjes en koeken hebben ze daar!

quiltlodge gerda zei

O verdorie, niet in de bakkerij geweest 🙃 we houden hem er in! Dank je wel voor de tip!

Ineke zei

hahaha, de volgende keer dan maar ;-)